24 Nisan 2014 Perşembe

Annem ve BEN ve ANNEM


"Güç ve kararlılık. Seni seviyorum ve seninle gurur duyuyorum. Bu ikisi oldu mu, herhangi bir yere, istediğin her yere gidebilirsin."

"Doğru olanı yap. Kimsenin seni yetiştirildiğinden farklı bir şekle sokmasına izin verme."


"Seninle ve senin ilgilenilmesini gerektiğini söylediğin herkesle, sen nasıl istersen o şekilde ilgileneceğim. Buradayım. Sana tüm benliğimi getirdim. Ben senin annenim."

"Tosh Angelos. Canım kızımı sevdiğin için sana hayranım."

"Kendi iyiliğin için kendini korumalısın ve Guy'ın iyiliği için annesini korumalısın."

"Bu dünyada bir yerlere geleceksin bebeğim, çünkü sende her şeyi riske edebilecek cesaret var. Eğer başarısız olursan da, tek yapman gerekenin tekrar denemek olduğunu biliyorsun."

"Dünyanın  dört yanında bir koroyu ya da senfoniyi ya da bebeklerinin ağladığını duyamayan milyonlarca insanı düşün. Yaz oraya, Duyabiliyorum, Tanrı'ya şükür. Sonra bu kağıdı görebildiğini yaz ve dünyanın dört bir yanında bir şelaleyi, çiçeklerin tomurcuklanışını ya da sevgililerinin yüzünü göremeyen milyonlarca insanı düşün. Yaz oraya, Görebiliyorum. Tanrı'ya şükür. 
Sonra okuyabildiğini yaz oraya. Dünyanın dört bir yanında o günün haberlerini, memleketten gelen bir mektubu, yoğun bir sokaktaki dur işaretini ya da…

Kalemi aldım ve başladım
"Duyabiliyorum.
Konuşabiliyorum.
Oğlum var.
Annem var.
Abim var.
Dans edebiliyorum.
Şarkı söyleyebiliyorum. 
Yemek yapabiliyorum. Okuyabiliyorum.
Yazabiliyorum."

Şimdi yaz, çok şanslıyım. Ve minnettarım.Bu çalışmanın sonrasında hayatımda suların her zaman sakin akmayabileceğini, yaşantımın zorlayıcı günlerinin parlak ve ümit verici olabileceğini, fakat olmayabileceğini de kabul ettim. Bu yüzleşmeden beri, günlerim fırtınalı ya da güneşli de olsa ve gecelerim ihtişamlı ya da yalnız da geçse minnettar olma tutumumu koruyorum. Eğer karamsarlık, düşüncelerimi işgal etmekte ısrarcıysa, her zaman yarının olduğunu hatırlıyorum. Bugün mutluyum."

"Bebeğim karşılaşabileceğin her duruma karşı hazırlıklı ol. Yanlış olduğunu düşündüğün hiçbir şeyi yapma, yalnızca doğru olduğuna inandıklarını yap ve yaşantının da bunu yansıtmasına özen göster. Söylediğin her söz, her koşul altında tekrar söyleyebileceğin şeyler olsun. Yani söyleyeceğini yalnızca kapalı kapılar ardında değil, gerekirse devletin kapısında da söylemeye hazırlıklı ol ve kalabalığı çekmek için insanlara yirmi dakika ver. Her olumsuz durum, şiddetle gözdağı verilerek çözülmez. Çözüm için aklına güven ve onu takip edecek cesarete sahip ol."

"Eğer kendini korumazsan, başkasından korunma bkleyen bir budala gibi gözükürsün. "
Bir kadının başka birinin desteğini istemeden önce kendi kendini koruyabilmesi lazımdı.



1 yorum:

  1. Ölümü dolayısı ile kendisinden bugün haberim oldu ve başka bir aramadan dolayı da blogunuzla karşılaştım.. :) Harika bir cümle "Eğer kendini korumazsan, başkasından korunma bekleyen bir budala gibi gözükürsün. "
    Bir kadının başka birinin desteğini istemeden önce kendi kendini koruyabilmesi lazımdı." Sevgilerimle..

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...